Voor DVD verzamelaars....

Discussion in 'DVD Video' started by hb017482, Jul 17, 2004.

  1. hb017482

    hb017482 Guest

    Hallo,

    Ik ben een DVD verzamelaar. Tijdens mijn zoektocht naar mijn favoriete films

    heb ik het één en ander geleerd omtrend DVD's en vooral wat de prijs en
    kwaliteit betreft.

    Ik heb uren op Ebay geboden, gewonnen en verloren en ben tenslotte tot de
    conclusie gekomen dat Ebay

    meestal te duur en zeker te tijdrovend is. Als je echt speciale dingen wilt
    en je een dikke portefeuile hebt dan zit je er

    op de goede plaats. Ik heb andere kanalen gezocht. Ik heb nu ongeveer 1000
    films in mijn verzameling.

    De laatste maanden betaal ik ongeveer $ 4.50 voor een DVD 9 en $ 3.00 voor
    een DVD 5. Dat is omgerekend

    ongeveer ? 3,80 en ? 2,50. Zowel titels die hier nog maar juist in de
    bioscoop zijn of zelfs nog moeten verschijnen als klassiekers

    zijn elders in de wereld blijkbaar tegen heel scherpe prijzen te koop. De
    DVD's komen uit China. Een kleine beschrijving....

    DVD 5 films zijn goede kwalitiet maar de DVD bevat bijna altijd enkel het
    menu, luttele extra's en de film.

    Er staan geen Nederlandse ondertitels op maar wel zo goed als altijd Engelse
    en natuurlijk ook Chinese,

    Cantonese en Thaise... maar daar hebben je bitter weinig boodschap aan. Op
    de cover staan Chinese tekens.

    DVD 9 films zijn duurder en dat heeft ook zo zijn redenen. Meestal staan er
    meer extra's op en zijn het

    gewoon dezelfde films (DVD disks) die je hier in de winkel koopt. Het
    verschil zit hem hier in dat er geen

    Nederlandse ondertitels (wel zo goed als altijd Engelse, Franse en Spaanse)
    op staan.

    Op de cover staan wat Chinese letters maar uit ervaring is gebleken dat de
    meeste identiek zijn aan wat

    je hier in de winkel (enfin, eigenlijk in Amerika in de winkel) zou kopen.
    Beeld en geluid zijn van uistekende

    kwaliteit.

    Nog een paar dingen die je misschien moet weten:

    De DVD's komen niet met een hardcase maar in een sleeve (soort plastiek
    zakje) met daarin de DVD en de hoes(en)

    Meestal is dat een harde carton beschermhoes met flap om over je hardcase te
    plaatsen en een papieren cover om

    in de hardcase te stoppen. Om de cover staan een kleine hoeveelheid Chinese
    tekens. Ze storen niet.

    De ondertitels zijn zo goed als altijd Engles, Chinees, Thai en Koreaans. De
    DVD 9's hebben zo goed als altijd Frans en Spaans erbij.

    Je kan de ondertitels uit en aanzetten zoals op elke DVD.

    De regioncode is bijna altijd 0 wat betekent dat ze op alle standalone
    DVDspelers de draaien zijn. Soms heb je ook reiocode 1.

    99% van de films is in Widescreenformaat (anamorphic) en hebben Dolby
    Digital 5.1 sound. Sommigen hebben zelfs DTS.

    Ik heb nu al een uitgebreide verzameling en ik moet de eerste nog ontvangen
    die niet aan mijn toch wel hoge normen voldoet.

    Met deze uitleg wil ik eigenlijk duidelijk maken dat het altijd beter is als
    je een film wilt en hij voorhanden is in DVD 9

    formaat, je er beter aan doet de DVD 9 aan te schaffen. Op die $ 1.50 (?
    1,30) zal het dan ook wel niet komen.

    Je hebt dan trouwens eigenlijk een film die zo goed als dezelfde is van wat
    bij ons in de winkel te koop is.

    Niet alle films zijn echter te krijgen in DVD 9 formaat. Het DVD 5 formaat
    is echter een heel goed alternatief en goedkoper :)

    Aan u de keuze :)))

    Ben je ook een verzamelaar of ben je geinteresseerd in het aankopen van
    DVD's laat dan iets weten en

    ik beantwoord al je vragen en zend je eventueel een lijst van wat er zo
    allemaal voorhanden is.

    Je kan me mailen op

    Groetjes,

    D.