The Wigmore Hall

Discussion in 'Computer Support' started by Geoff Pearson, Oct 21, 2005.

  1. Who decided that it was not right to use "The" in front of Wigmore Hall?
    And why does Radio 3 go along with this daft idea?

    Geoff Pearson, Oct 21, 2005
    1. Advertising

  2. Geoff Pearson

    gordon Guest

    Geoff Pearson wrote:
    > Who decided that it was not right to use "The" in front of Wigmore Hall?
    > And why does Radio 3 go along with this daft idea?

    Interesting. You don't say "the" Blenheim Palace, do you? You just say
    "Blenheim Palace".

    --
    Registered Linux User no 240308
    Ubuntu 5.10, Pan, Evolution and Firefox

    gordon, Oct 21, 2005
    1. Advertising

  3. "gordon" <> wrote in message

    > Interesting. You don't say "the" Blenheim Palace, do you? You just say
> [...]

    Quite, but R3 uses The Albert Hall, The Royal Festival Hall. Palaces do not
    take "The" : Buckingham? Perhaps the rule for palaces and halls is add
    "The" when the pre-word is a non-geographical adjective: The Imperial
    Palace, The Winter Palace, The Town Hall, but not when it is geographical:
    Hamilton Palace, Holyrood Palace (not much called that - usually House).
    I'm confusing myself - I can feel it.

    Geoff Pearson, Oct 21, 2005
  4. Geoff Pearson

    Guest

    www.valmirviana.hpg.com.br
    caminho de arte
    Amigos e amigas que admira a arte da poesia,atravez deste sitio na
    internet busco construirum mundo de sentimentos sempre positivo,por
    isso ponho nele o trabalho de muitos.todos que queiram participar
    fiquem sempre a vontade no primeiro link imforum com a pesquisa google
    todos poderam escrever seus dons positivamente. Para os
    apressiadoresresta a contemplação do belo em síntese,convido a todos
    estar presente. Leia todas as mensagens para um proveito de
    harmonia.Divulgem este sait para seu amigos e amigas para um mundo do
    caminho de arte. ( Esta página é uma das mais visitadas do Brasil em
    literatura.)
    do poeta Valmir Viana gerente da página.
    www.valmirviana.hpg.com.br
    Mandar e-mail para:
    D:\Myfiles\web\genealogia\index.htm
    http://inforum.insite.com.br/5164/
    Opinião
    Arte de sonhar tua boca faz cantaro segredo do universote dou opinião
    ao segredodesvendar pra se guardarum sonhar.A natureza deste mundoeu
    corro e abro a janelados olhos bem te vi.Na escola escolhe a
    feridacicatrizada pra melhorte olhar.Corpo belo doce mel mulherolhos
    serenos do sucessodos olhos bem te vi...Valmir Viana. Olinda,
    20/10/05

    , Oct 21, 2005

  7. <> wrote in message
[...]

    What did I do to deserve this? Hablo espanol un pocotito pero no entiendo
    portugues. Que es el connexion con The Wigmore Hall?

    Geoff Pearson, Oct 21, 2005
  8. Geoff Pearson

    EricP Guest

    On Fri, 21 Oct 2005 13:41:45 +0100, "Geoff Pearson"
    <> wrote:

    >Who decided that it was not right to use "The" in front of Wigmore Hall?
    >And why does Radio 3 go along with this daft idea?

    Same people who started the presenters saying things like
    "Barth-e-lona" on the news, until an educated spaniard pointed out
    that when he speaks english, he says "Bar-sel-ona",because that's the
    english name for the place.

    Peking goes missing and some place called "Mumbai" seems to have
    appeared.

    EricP, Oct 21, 2005
  9. "EricP" <> wrote in message

> [...]
    > english name for the place.
    >
    > Peking goes missing and some place called "Mumbai" seems to have

    But then, when I am in Barcelona, the Catalans call it Barcelona (much less
    th than Castellano) and the football team Barça but call my city Edimburgo -
    where did the "m" come from?

    Geoff Pearson, Oct 21, 2005
  10. Geoff Pearson

    EricP Guest

    On Fri, 21 Oct 2005 15:38:00 +0100, "Geoff Pearson"
    <> wrote:

> [...]

    >th than Castellano) and the football team Barça but call my city Edimburgo -

    Jutht one of the mythteries of life.

    EricP, Oct 21, 2005
    1. Advertising