Oplossing machtiging probleem

Discussion in 'Computer Information' started by Arjan Staring, May 9, 2005.

  1. hoi
    ik heb de oplossing voor het probleem van dat u via xp home de xp pro of
    andersom niet kan benaderen omdat je niet de goede machtigingen hebt
    als dit je probleem is lees dan door!

    Norton is het probleem!

    deinstalleer alle symantec producten
    opnieuw opstarten
    download regseeker van: http://www.hoverdesk.net/freeware.htm
    start het programma
    klik op zoeken
    vink alles behalve search files aan
    zoek op symantec
    klaar met zoeken? verwijder dan alles
    nog een keer zoeken maar nu op norton
    en weer alles verwijderen
    herhaal dit met alle symantec producten die u op de computer HAD staan
    oke we gaan verder
    start -> zoeken -> alle bestanden en mappen ->
    zoek op norton en later ook nog op symantec en al je andere symantec
    producten die je HAD geinstalleerd
    zet wel een vinkje bij geavanceerd -> verborgen mappen en bestanden ook
    doorzoeken.
    verwijder alles wat je echt denkt weg te kunnen gooien
    start het systeem opnieuw op

    KLAAR!

    ga op de andere computer zitten en geniet ervan dat u nu wel op de andere
    computer de bestanden kan bekijken, verwijderen, lezen en aanpassen.

    en vergeet niet om een andere virusscanner er op te zetten

    veel succes

    en mocht je ergens niet uitkomen mail op:

    groeten en succes
    Arjan Staring
    www.staring.tk
    Arjan Staring, May 9, 2005

  2. Arjan Staring

    Johan Guest

    Ik ben niet een voorstander van symantec antivirus en symantec internet
    security, geef mij maar McAffee, maar da's persoonlijke voorkeur...
    Toch lijkt me de aangeboden oplossing niet echt tactisch.... Je zal net een
    nieuw pakket symantec Internet Securit gekocht hebben... Dan ben je die dus
    wel kwijt.... Het probleem zit 'm niet echt in de aanwezigheid van de
    symantec programmatuur, maar aan de instellingen van de firewall!!!

    Even uitpluizen hoe daar de poorten 135-139 (o.a. netbios) en 88 (kerberos)
    en eventueel 53 (DNS) open zetten voor gebruik vanaf het lokale subnet en de
    problemen zouden ook tot het verleden moeten behoren MET aanwezigheid van de
    symantec programmatuur.
    In iedergeval dienen de poorten zoveel mogelijk voor het internet (alles
    buiten het lokale subnet) zoveel mogelijk dicht te staan. De meest
    belangrijke zijn:

    21, 25, 53, 80, 88, 110, 119, 135 t/m 139 en 445 en liefst ook 1025, 1723,
    3127, 3389, 5000 t/m 5005, 6129.

    Als deze dicht zijn mag je het systeem eigenlijk veilig achten.
    Voor de iets minder bekenden met deze nummers lijkt het alsof ik de alom
    bekende poorten 25, 80, 110 en 119 dichtzet, maar dat is alleen voor
    ongevraagde actie van buitenaf. Email verzenden, ophalen, internetten en
    nieuws lezen blijft gewoon mogelijk daar het systeem deze achties zelf naar
    buiten onderneemt en dus dereturn-poorten beschikbaar maakt.

    Johan

    Johan, May 9, 2005