IDE Hard Disk kabel: verlengmogelijkheid

Discussion in 'Computer Information' started by RBV, Dec 16, 2004.

  1. RBV

    RBV Guest

    Geachte meedenker

    Ik wil een extra schijf bijplaatsen maar kom met de ruimte niet uit.
    Daarom wil ik de kabel als volgt aanpassen en verlengen:

    OOO connector voor disk1 (C:)
    000<-->000----25 cm lengte----000 connector disk2 (dus aan de IDE kabel
    a.h.w. een verlengkabel)
    000 connector voor aansluiting op moederbord IDE kanaal 1

    De verlengkabel wordt voor een back-up schijf gebruikt dus de snelheid is
    minder belangrijk.
    Deze back-up schijf is in een slede geplaatst en normaal niet aanwezig.
    Met disk1 op de middelste connector start de PC niet op,
    IDE kanaal2 is in gebruik voor CD en DVD spelers/brander.

    Of is er een andere oplossing die werkt?
    Ik denk b.v. aan de DVD speler op kanaal 1 plaatsen, de middenconnector voor
    de cd-speler
    en de eindconnector voor de 2e verwisselbare harde schijf gebruiken.

    Dank voor het meedenken.

    RBV, Dec 16, 2004

  2. RBV

    The One Guest

    "RBV" <> wrote in message
> [...]
    > voor
    > de cd-speler
    > en de eindconnector voor de 2e verwisselbare harde schijf gebruiken.

    Kapput mein furrer

    The One, Dec 17, 2004