e mail

Discussion in 'Computer Information' started by Mdmeenken, Mar 16, 2008.

  1. Mdmeenken

    Mdmeenken Guest

    ik heb 2 computers,
    een oude en een nieuwere ook niet zo jong meer,

    door een stroom storing,
    laat hij nu alleen bij het opstarten het windows xp beeld zien en gaat niet
    verder (uitztten of op reset drukken en op nieuw starten niet helpt niet),

    dat is het 1e probleem,

    het 2e probleem is:
    dat de e mails ontvangen worden op de nieuwere en niet op de oude,waarom
    weet ik niet,(maar zo werkt het nu eenmaal),
    dus ik ontvang nu geen e mails meer,
    ik kan ze op de oude wel verzenden,
    maar niet ontvangen,
    en de nieuwere doet het dus niet,

    kan iemand mij helpen met de deze 2 problemen ,indien mogelijk,

    bij voorbaat veel dank,

    meenken

    Mdmeenken, Mar 16, 2008

  2. Mdmeenken

    Mdmeenken Guest

    I am so sorry,

    I thought I was on newsgroup nl. computers,

    well here are my problems in english

    I have 2 computers an old and a new (also not all that young anymore
    ,same as I myself!!)
    my new one doesnt go any further than the xp windows site because of
    a power cut,
    starting again or reset doens'nt help

    that is the 1e problem,

    the 2e is:

    I always could send my e mails on both computers ,
    but receive only on the new one,
    that has always been the case,(why I don't know),
    now my new one is out and therefore I can not receive e mails anymore
    ,
    and that is not nice,

    can you help me please?

    thanks so much for your advice,

    marten

    Mdmeenken, Mar 16, 2008

  3. Mdmeenken

    sandy58 Guest

    On Mar 16, 9:06 am, " Mdmeenken" <> wrote:
> [...]
    > maar niet ontvangen,
    > en de nieuwere doet het dus niet,
    >
    > kan iemand mij helpen met de deze 2 problemen ,indien mogelijk,

    http://groups.google.com/groups/dir?hl=en&sel=0,67188895
    meenken, is dit een lijst van de meeste Nederlandse nieuwsgroepen.
    Hoop dit helpt.
    Goed geluk

    sandy58, Mar 16, 2008
  4. Mdmeenken

    Mdmeenken Guest

    "sandy58" <> schreef in bericht

    > http://groups.google.com/groups/dir?hl=en&sel=0,67188895
    > meenken, is dit een lijst van de meeste Nederlandse nieuwsgroepen.
    > Hoop dit helpt.
    > Goed geluk

    bedankt sandy 58,

    maar dat antwoord kon ik daar niet vinden

    Mdmeenken, Mar 16, 2008
  5. Mdmeenken

    sandy58 Guest

    On Mar 16, 9:27 am, " Mdmeenken" <> wrote:
> [...]
    >
    > thanks so much for your advice,
    >
    > marten
    >
    > " Mdmeenken" <> schreef in berichtnews:47dce301$0$25500$...

    OK, starting with the "power cut", meenken. I would suggest that you
    boot through your XP cd and do a "repair" run. Do you know how to do
    this?
    Could you tell us what happened ie: Power cut?
    (both versions as I don't trust my "translator" :)
    O.K., om te beginnen met de "gesneden macht", meenken. Ik zou
    voorstellen dat u door uw CD XP initialiseert en een "reparatie"
    looppas doet. Weet u het hoe te om dit te doen?
    Kon u vertellen ons wat d.w.z. gebeurde: De besnoeiing van de macht?

    sandy58, Mar 16, 2008
  6. Mdmeenken

    Mdmeenken Guest

    "sandy58" <> schreef in bericht

    > OK, starting with the "power cut", meenken. I would suggest that you
    > boot through your XP cd and do a "repair" run. Do you know how to do
    > this?,

    no,not really!

> [...]
    > looppas doet. Weet u het hoe te om dit te doen?
    > Kon u vertellen ons wat d.w.z. gebeurde: De besnoeiing van de macht?

    besnoeiing van macht?????

    Ah,now i understand what you mean,

    it cost me a while before I realized what you meant by "besnoeiing van
    macht"

    I mean by (power cut,or power cut off) the electricity was off when I came
    home from shopping,
    and the fuse was blown ,
    so perhaps a short time of high voltage.(probably bad for pc's)

    I must say Sandy that you do your best to help me ,you use even translators,
    and I am impressed how good you can write in dutch,
    but then,
    I thought that power is a normal word in english for electricity,

    anyway sandy what you suggest,
    I'll try that,
    only I have never done that before,
    so,
    I start my pc up and put my cd XP in,
    and try to find how to do the repair ,yes?

    OK,I'll do that,thanks so far ,probably I will be back!

    marten (that is my first name)

    Mdmeenken, Mar 17, 2008
  7. Mdmeenken

    sandy58 Guest

    On Mar 17, 6:31 am, " Mdmeenken" <> wrote:

> [...]

    > I start my pc up and put my cd XP in,
    > and try to find how to do the repair ,yes?
    >
    > OK,I'll do that,thanks so far ,probably I will be back!

    e-mail sent, Marten. Hope your address is OK? :-(

    sandy58, Mar 17, 2008
  8. Mdmeenken

    Mdmeenken Guest

    "sandy58" <> schreef in bericht

    > e-mail sent, Marten. Hope your address is OK? :-(

    I am sorry Sandy,

    but only my new pc can receive e mails on postbox in,
    and that pc is out!!

    first I have to solve the problem,
    I tried allready to put my XP cd in,
    to no avail,it does'nt read it in,
    I think I have to buy a new pc ,I'll see,
    may be you have any further idea's?

    the newsgroups are no problem,

    by the way,
    "besnoeiing van macht"means in dutch,

    fi. if the democrats in the US want that Bush gets less power,then that is
    "besnoeiing van macht"

    marten

    marten

    Mdmeenken, Mar 18, 2008
  9. Mdmeenken

    sandy58 Guest

    On Mar 18, 6:41 am, " Mdmeenken" <> wrote:

> [...]
    > "besnoeiing van macht"means in dutch,
    >
    > fi. if the democrats in the US want that Bush gets less power,then that is

    :) I KNEW I should watch that translator, Marten. <smile> Never mind.
    My Afrikaans is better than my Dutch.........& THAT'S kinda rusty. :)

    sandy58, Mar 18, 2008
  10. Mdmeenken

    Mdmeenken Guest

    "sandy58" <> schreef in bericht

    > :) I KNEW I should watch that translator, Marten. <smile> Never mind.
    > My Afrikaans is better than my Dutch.........& THAT'S kinda rusty. :)

    Ah, afrikaner,eh!

    now it makes sense why your dutch is so good,(because it was for me hard to
    believe,that you got that all out of a translator)
    but still puts sometimes the words in the wrong sequense,

    you can still sing (sari marijs)?

    and (onder die groene doornie boom)?

    then I found out how to get my incoming e mails on my old pc,
    so,I'll send you my right e mail adress,
    because I did not receive your e mail,

    marten

    Mdmeenken, Mar 18, 2008