DVD Verzameling......

Discussion in 'DVD Video' started by D., Jul 21, 2004.

  1. D.

    D. Guest

    Ik ben een DVD verzamelaar. Tijdens mijn zoektocht naar mijn favoriete films
    heb ik het één en ander geleerd omtrend DVD's en vooral wat de prijs en
    kwaliteit betreft.Ik heb uren op Ebay geboden, gewonnen en verloren en ben
    tenslotte tot de conclusie gekomen dat Ebay meestal te duur en zeker te
    tijdrovend is.
    Als je echt speciale dingen wilt en je een dikke portefeuile hebt dan zit je
    er
    op de goede plaats. Ik heb andere kanalen gezocht. Ik heb nu ongeveer 1000
    films in mijn verzameling.

    De laatste maanden betaal ik ongeveer $ 4.50 voor een DVD 9 en $ 3.00 voor
    een DVD 5. Dat is omgerekendongeveer 3,80 Euro en 2,50 Euro.
    Zowel titels die hier nog maar juist in de bioscoop zijn of zelfs nog moeten
    verschijnen
    als klassiekers zijn elders in de wereld blijkbaar tegen heel scherpe
    prijzen te koop.
    De DVD's komen uit China. Een kleine beschrijving....

    DVD 5 films zijn goede kwalitiet maar de DVD bevat bijna altijd enkel het
    menu, luttele extra's en de film. Er staan geen Nederlandse ondertitels op
    maar wel
    zo goed als altijd Engelse en natuurlijk ook Chinese, Cantonese en Thaise...
    maar daar hebben je bitter weinig boodschap aan. Op de cover staan Chinese
    tekens.

    DVD 9 films zijn duurder en dat heeft ook zo zijn redenen. Meestal staan er
    meer extra's op en zijn het gewoon dezelfde films (DVD disks) die je hier in
    de winkel koopt. Het verschil zit hem hier in dat er geen Nederlandse
    ondertitels
    (wel zo goed als altijd Engelse, Franse en Spaanse) op staan.
    Op de cover staan wat Chinese letters maar uit ervaring is gebleken dat de
    meeste identiek zijn aan wat je hier in de winkel
    (enfin, eigenlijk in Amerika in de winkel) zou kopen.
    Beeld en geluid zijn van uistekende kwaliteit.

    Nog een paar dingen die je misschien moet weten:

    De DVD's komen niet met een hardcase maar in een sleeve (soort plastiek
    zakje) met daarin de DVD en de hoes(en) Meestal is dat een harde carton
    beschermhoes
    met flap om over je hardcase te plaatsen en een papieren cover om in de
    hardcase te stoppen.
    Om de cover staan een kleine hoeveelheid Chinese tekens. Ze storen niet.

    De ondertitels zijn zo goed als altijd Engles, Chinees, Thai en Koreaans. De
    DVD 9's hebben zo goed als altijd Frans en Spaans erbij.
    Je kan de ondertitels uit en aanzetten zoals op elke DVD.

    De regioncode is bijna altijd 0 wat betekent dat ze op alle standalone
    DVDspelers de draaien zijn. Soms heb je ook regiocode 1.

    99% van de films is in Widescreenformaat (anamorphic) en hebben Dolby
    Digital 5.1 sound. Sommigen hebben zelfs DTS.

    Ik heb nu al een uitgebreide verzameling en ik moet de eerste nog ontvangen
    die niet aan mijn toch wel hoge normen voldoet.

    Met deze uitleg wil ik eigenlijk duidelijk maken dat het altijd beter is als
    je een film wilt en hij voorhanden is in DVD 9 formaat, je er beter aan
    doet de DVD 9 aan te schaffen. Op die $ 1.50 (1,30 Euro) zal het dan ook wel
    niet komen.

    Je hebt dan trouwens eigenlijk een film die zo goed als dezelfde is van wat
    bij ons in de winkel te koop is.

    Niet alle films zijn echter te krijgen in DVD 9 formaat. Het DVD 5 formaat
    is echter een heel goed alternatief en goedkoper :)

    Als je bijkomende informatie wil, laat dan vooral niet na mij even te
    contacteren op

    Groeten,

    Dirk DV

    D., Jul 21, 2004

  2. D.

    NicoP

    Joined:
    Mar 9, 2011
    Messages:
    1
    Beste,

    Ik ben een student aan de filmschool Rits in Brussel.
    Ik maak een reportage over de invloed van films op ons leven en ben op zoek naar filmfanaten.
    Ben je geïnteresseerd in deelname of kan je me verder in contact brengen met mensen, laat het me weten.

    Vriendelijke groeten.

    NicoP, Mar 9, 2011