![]() |
URL voor EMBED SRC op intranet
Hallo,
Is er een eenduidige manier om op een intranet een URL voor een EMBED SRC aan te geven? Ik bedoel het volgende: De intranetsite draait op COMPUTER-A. Hier staan in map D:\video de videos. Om deze (lokaal) op COMPUTER-A te bekijken gebruik ik: <EMBED SRC="d:\video\aaa.wmv"> Als ik deze op een andere computer (COMPUTER-B) in mijn netwerk wil bekijken moet ik de map d:\video op COMPUTER-A delen (krijgt de naam video en dan moet ik gebruiken: <EMBED SRC = "//COMPUTER-A/video/aaa.wmv"> Ik heb het geprobeerd met relatieve paden, maar dat werkt niet op COMPUTER-B. Is er een manier om beide EMBED src's dezelfde URL te geven zodat ik de intranetsite op COMPUTER-A en COMPUTER-B kan bekijken? Dank, Susan |
Re: URL voor EMBED SRC op intranet
On Tuesday 20 January 2009 14:11, susan wrote:
[van alles] Sorry, maar de voertaal van deze nieuwsgroep is Engels en er kennen hier maar weinig mensen Nederlands (ik well, maar ik weet geen antwoord op je vraag). Irina -- "Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?" --Albus Dumbledore http://www.valdyas.org/foundobjects/index.cgi Latest: 19-Jan-2009 |
susan wrote:
> Is er een eenduidige manier om op een intranet een URL voor een EMBED > SRC aan te geven? Als je echt een intranet, kunt u bestanden uploaden naar een HTTP-server op het intranet. Dan kunt u gebruik maken van de normale HTTP URL's. > De intranetsite draait op COMPUTER-A. Hier staan in map D:\video de > videos. Dit klinkt als een stand-alone computer. Wat bedoel je met "draait de intranetsite"? > Om deze (lokaal) op COMPUTER-A te bekijken gebruik ik: > <EMBED SRC="d:\video\aaa.wmv"> Dit klinkt als een lokaal netwerk met gedeelde schijven, niet van een intranet. > Als ik deze op een andere computer (COMPUTER-B) in mijn netwerk wil > bekijken moet ik de map d:\video op COMPUTER-A delen (krijgt de naam > video en dan moet ik gebruiken: > <EMBED SRC = "//COMPUTER-A/video/aaa.wmv"> Soms is dat kan werken. Algemeen, zoals de URL's systeemafhankelijk. Deze is bijzonder vreemd, aangezien het waarschijnlijk werkt als een "file:" URL ook al is het niet. Zie http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/fileurl.html > Is er een manier om beide EMBED src's dezelfde URL te geven zodat ik > de intranetsite op COMPUTER-A en COMPUTER-B kan bekijken? Mogelijk, maar dit zou een kludge. Wat ik zou proberen (indien iemand wees een pistool op me vertelde me om te proberen) is een URL zoals file://COMPUTER-A/video/aaa.wmv Maar wat ik echt aanbevelen is dat u een echte intranet server, een HTTP-server. Er is gratis software die beschikbaar is voor dergelijke doeleinden. -- Yucca, http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/ |
susan wrote:
> Hallo, > > Is er een eenduidige manier om op een intranet een URL voor een EMBED SRC > aan te geven? > > Ik bedoel het volgende: > > De intranetsite draait op COMPUTER-A. Hier staan in map D:\video de videos. > > Om deze (lokaal) op COMPUTER-A te bekijken gebruik ik: > <EMBED SRC="d:\video\aaa.wmv"> If the browser recognizes that at all, it will interpret it as d:\video\aaa.wmv on the local computer. > Als ik deze op een andere computer (COMPUTER-B) in mijn netwerk wil bekijken > moet ik de map d:\video op COMPUTER-A delen (krijgt de naam video en dan > moet ik gebruiken: > <EMBED SRC = "//COMPUTER-A/video/aaa.wmv"> Would you have a link with the tag <a href="d:\abc\mypage.html"> and expect it to open that page from that location on your server? That's why URLs exist: to separate the public address of a resource from its physical location (which is nobody's business and knowledge of which would create an enormous security hole. Simple answer: copy the video to the website, so that the video has a URL defined by the web server, and use that URL in the embed tag. |
| All times are GMT. The time now is 11:51 AM. |