![]() |
DVD Verzameling......
Ik ben een DVD verzamelaar. Tijdens mijn zoektocht naar mijn favoriete films
heb ik het één en ander geleerd omtrend DVD's en vooral wat de prijs en kwaliteit betreft.Ik heb uren op Ebay geboden, gewonnen en verloren en ben tenslotte tot de conclusie gekomen dat Ebay meestal te duur en zeker te tijdrovend is. Als je echt speciale dingen wilt en je een dikke portefeuile hebt dan zit je er op de goede plaats. Ik heb andere kanalen gezocht. Ik heb nu ongeveer 1000 films in mijn verzameling. De laatste maanden betaal ik ongeveer $ 4.50 voor een DVD 9 en $ 3.00 voor een DVD 5. Dat is omgerekendongeveer 3,80 Euro en 2,50 Euro. Zowel titels die hier nog maar juist in de bioscoop zijn of zelfs nog moeten verschijnen als klassiekers zijn elders in de wereld blijkbaar tegen heel scherpe prijzen te koop. De DVD's komen uit China. Een kleine beschrijving.... DVD 5 films zijn goede kwalitiet maar de DVD bevat bijna altijd enkel het menu, luttele extra's en de film. Er staan geen Nederlandse ondertitels op maar wel zo goed als altijd Engelse en natuurlijk ook Chinese, Cantonese en Thaise... maar daar hebben je bitter weinig boodschap aan. Op de cover staan Chinese tekens. DVD 9 films zijn duurder en dat heeft ook zo zijn redenen. Meestal staan er meer extra's op en zijn het gewoon dezelfde films (DVD disks) die je hier in de winkel koopt. Het verschil zit hem hier in dat er geen Nederlandse ondertitels (wel zo goed als altijd Engelse, Franse en Spaanse) op staan. Op de cover staan wat Chinese letters maar uit ervaring is gebleken dat de meeste identiek zijn aan wat je hier in de winkel (enfin, eigenlijk in Amerika in de winkel) zou kopen. Beeld en geluid zijn van uistekende kwaliteit. Nog een paar dingen die je misschien moet weten: De DVD's komen niet met een hardcase maar in een sleeve (soort plastiek zakje) met daarin de DVD en de hoes(en) Meestal is dat een harde carton beschermhoes met flap om over je hardcase te plaatsen en een papieren cover om in de hardcase te stoppen. Om de cover staan een kleine hoeveelheid Chinese tekens. Ze storen niet. De ondertitels zijn zo goed als altijd Engles, Chinees, Thai en Koreaans. De DVD 9's hebben zo goed als altijd Frans en Spaans erbij. Je kan de ondertitels uit en aanzetten zoals op elke DVD. De regioncode is bijna altijd 0 wat betekent dat ze op alle standalone DVDspelers de draaien zijn. Soms heb je ook regiocode 1. 99% van de films is in Widescreenformaat (anamorphic) en hebben Dolby Digital 5.1 sound. Sommigen hebben zelfs DTS. Ik heb nu al een uitgebreide verzameling en ik moet de eerste nog ontvangen die niet aan mijn toch wel hoge normen voldoet. Met deze uitleg wil ik eigenlijk duidelijk maken dat het altijd beter is als je een film wilt en hij voorhanden is in DVD 9 formaat, je er beter aan doet de DVD 9 aan te schaffen. Op die $ 1.50 (1,30 Euro) zal het dan ook wel niet komen. Je hebt dan trouwens eigenlijk een film die zo goed als dezelfde is van wat bij ons in de winkel te koop is. Niet alle films zijn echter te krijgen in DVD 9 formaat. Het DVD 5 formaat is echter een heel goed alternatief en goedkoper :) Als je bijkomende informatie wil, laat dan vooral niet na mij even te contacteren op Bluescream@hotmail.com Groeten, Dirk DV |
Beste,
Ik ben een student aan de filmschool Rits in Brussel. Ik maak een reportage over de invloed van films op ons leven en ben op zoek naar filmfanaten. Ben je geïnteresseerd in deelname of kan je me verder in contact brengen met mensen, laat het me weten. nico_poedts@hotmail.com Vriendelijke groeten. |
| All times are GMT. The time now is 09:14 PM. |